Kjøpsbetingelser online
(www.kjopbarnevogn.no)

Vi ønsker å gjøre din kjøpsopplevelse så trygg og enkel som mulig. Derfor har vi laget tydelige vilkår som regulerer kjøp hos oss. Disse vilkårene kan bli oppdatert, så vi anbefaler at du leser dem før du handler.

Handle hos oss

- Alle priser er inkludert MVA og toll. Du betaler ingen ekstra gebyrer.
- Vår nettbutikk drives av Kjøpbarnevogn.no (org.nr. 925 821 527), som er momsregistrert og har tollkreditt hos Tollpost.
- For å handle må du være 18 år, da det kreves myndighet for å inngå en bindende avtale.
- Avtalen om kjøp er gyldig når du mottar en ordrebekreftelse på e-post. Sørg for at oppgitt e-post og leveringsadresse er korrekte.
- Minste bestillingsbeløp er 400 NOK.

Frakt og Levering

Oppgitte leveringstider er estimater, og vi tar forbehold om forsinkelser som skyldes forhold utenfor vår kontroll, som transportproblemer eller forsinkelser fra leverandører.

- Lagerførte varer sendes som regel innen 3 virkedager.
- Ved kjøp av "bestillingsvarer" vil du motta en estimert leveringstid 2-3 virkedager etter vi har mottatt din bestilling. Leverings tid er som regel 2-4 uker.
- Vi leverer via Bring til nærmeste hentested, eller du kan velge hjemlevering eller henting i vår butikk på Høvik (kontakt kundeservice for dette alternativet: kundeservice@kjopbarnevogn.no)
- Bestillinger til Svalbard er dessverre ikke mulig på grunn av avtalevilkår med Tollpost/Posten.

Pakker som ikke blir hentet

- Uavhentede pakker vil bli belastet kr. 395,- for fraktkostnader. Beløpet trekkes ved tilbakebetaling.

Transportskade

- Når du mottar din ordre er det viktig at du sjekker pakken(e) for synlige skader.
- Ved synlig skade skal dette rapporteres direkte til distributøren/utleveringssted når du henter pakken.

Endre eller kansellere en ordre

- Ønsker du å endre/kansellere din ordre må dette gjøres skriftlig. Send e-post til kundeservice@kjopbarnevogn.no med ordrenummer og hvilke endringer du ønsker. Det er ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den er pakket. Av sikkerhetsmessige årsaker kan ikke endringer utføres i ordren som gjør ordren dyrere, etter at betalingen er gjennomført.


Produktinformasjon og tilgjengelighet

Vi gjør vårt beste for å gi korrekt produktinformasjon, men tar forbehold om skrivefeil, feil i produktbilder, og endringer i spesifikasjoner. Dette gjelder også for fargegjengivelse i produktbildene, da dette kan variere mellom forskjellige dataskjermer, lysforhold og bildekvalitet.

Lagerbeholdning

Alle varer er oppgitt med lagerstatus på våre nettsider:

På lager (3-7 virkedager)
Produktet er på lager og vil bli sendt innen 2-4 virkedager. Bring leverer normalt innen 3-5 virkedager.

Snart på lager (7-14 virkedager)
Produktet er på vei til vårt lager og vil bli sendt til deg i løpet av 7-14 hverdager. Vår kundeservice vil kontakte deg via e-post med en estimert leveringsdato 2-3 dager etter du har lagt inn ordre.

Bestillingsvare
Du får en beregnet leveringdato etter at du har bestillt (normal leveringstid mellom 2-4 uker). Kontakt kundeservice@kjopbarnevogn.no hvis du har spørsmål.

Forhåndsbestille (6-10 uker)

Du får en beregnet leveringdato etter at du har bestillt. Kontakt kundeservice@kjopbarnevogn.no hvis du har spørsmål.

Varer som ikke kan leveres

- Noen ganger er det dessverre mulig å bestille varer som ikke er på lager, selv om det står "tilgjengelig" på nettstedet. Dette kan skyldes på feil i lagerbeholdning og svinn. Hvis dette skjer, vil du bli varslet via e-post med forventet leveringstid på din bestilling.
- I tilfeller der varen ikke er forventet å komme inn igjen/lang leveringstid, gir vi om mulig tilbud om en tilsvarende erstatningsvare eller kansellere ordren.
(Unntak for varer som er på tilbud og utgående varer, disse blir slettet fra din bestilling.

- Vi forbeholder oss retten til å kansellere eller endre en bestilling dersom varen ikke er på lager eller har lengre leveringstid enn oppgitt.


Produktinformasjon

Vi gjør vårt beste for å sikre at informasjonen om varene vi har til salgs er korrekte, men feil kan dessverre oppstå. Vi forbeholder oss retten for skrivefeil og tekniske problemer i forbindelse med prissetting og forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger & fakturaer ved åpenbart feilbestillinger og gjennomførte kjøp. Vi forbeholder oss også retten til fargegjengivelse i produktbildene, da dette kan variere mellom ulike datamaskiner, lysforhold og bildekvalitet.

 

Priser & avgifter

- Samtlige priser er i oppgitt i norske kroner (NOK), og inkluderer moms og andre avgifter.
- På ordre under 999 NOK kommer frakt i tillegg (fra 80 NOK).
- Ved retur betales ikke fraktavgiften tilbake.
- Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger ved åpenbare prisfeil som følge av tekniske problemer eller andre årsaker.

Klarna faktura

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine med 14 dagers betalingsfrist og mulighet for delbetalinger. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr og forsinkelsesrenter.
- Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev sendes elektronisk eller per post.
- Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. for å lese de fullstendige vilkårene.

Klarna delbetaling

Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Klikk her for å lese de fullstendige vilkårene.


Angrerett & retur

Som kunde i vår nettbutikk har du 14 dagers angrerett og 45 dagers åpent kjøp fra dagen du henter varen (ved hjemkjøring er kvitteringsdatoen gyldig).

- Åpent kjøp gir deg mulighet til å returnere en vare så lenge produktet er ubrukt, ikke er skadet og returneres i originalemballasje.
-Barnevogner har du rett til å pakke opp, sette sammen og prøvekjøre innendørs. Bilstoler kan, og oppfordres til å prøves i bilen med barnet i.
(produktet må returneres i originalemballasjen, med tilhørende etiketter og bruksanvisninger med, og pakket på samme måte som det ble mottatt)

- Kunden dekker returfrakt ved bruk av angrerett og åpent kjøp, unntak gjelder for reklamasjon eller feilsendte varer.
- Ved retur av produkter fra pakketilbud eller kampanjer, justeres prisene på gjenværende varer til ordinære priser.
- For retur kontakt oss via kundeservice@kjopbarnevogn.no

Angrerett/åpnet kjøp gjelder ikke for "spesialbestillinger". Det vil si bestilte varer som ikke er en del av vårt sortiment, men som er spesialbestilt til deg. 


Returvilkår og refusjon

Vilkår for retur: For at en vare skal kvalifisere for full refusjon, må den returneres i samme stand som da den ble mottatt, inkludert originalemballasje, merkelapper og eventuelle medfølgende tilbehør. Varer som returneres i skadet, brukt eller ufullstendig stand, eller som mangler emballasje, vil ikke kvalifisere for full refusjon.

Redusert refusjon: Dersom varen ikke oppfyller våre returkrav ved mottak av retur, forbeholder vi oss retten til å gi en delvis refusjon basert på varens reduserte verdi. Beløpet som refunderes vil vurderes individuelt basert på skaden eller manglene på produktet. Hvis et skadet produkt blir returnert til oss i usalgbar tilstand, har vi rett til å nekte refusjon for varen. Eventuelle kostnader som oppstår i forbindelse med en slik hendelse er ditt eget ansvar, f.eks. frakt tilbake til deg.

Prosess for vurdering: Etter at returen er mottatt og inspisert, vil vi kontakte deg med en vurdering av produktets tilstand og det beløpet som eventuelt refunderes. Dette kan ta opptil 7 virkedager.

Fradrag i refusjon: Typiske fradrag kan omfatte, men er ikke begrenset til, avskrivning på grunn av slitasje, skader, eller manglende tilbehør eller originalemballasje.

Manglende eller skadet emballasje: Ved manglende eller ødelagt orginalembalasje (f.eks. Med klistrete etiketter eller farget tape direkte på originalemballasjen) vil du bli belastet et gebyr på 250 Kr, da varen ikke kan selges videre til full pris.  Vi godtar ikke skadede produkter hvis det ikke inngått en spesiell avtale med oss før retur. Hvis et skadet produkt blir returnert til oss, har vi rett til å nekte refusjon. Eventuelle kostnader som oppstår i forbindelse med en slik hendelse er ditt eget ansvar, f.eks. frakt tilbake til deg.

Tilbakebetaling: Din ordre vil blir oppdatert når vi mottar din retur til vår butikk, og du får da en tilbakebetaling eller oppdatert faktura fra Klarna og bekreftelse via e-post.

NB! Du som kunde er ansvarlig for din faktura under en pågående retursak. 
For å unngå betalingspåminnelser, anbefaler vi deg å fryse fakturen din hos Klarna (www.klarna.no

Garantier

Fødselgaranti

Ved kjøp av barnevogn tilbyr Kjopbarnevogn ”fødselgaranti” som en ekstra sikkerhet for deg. Det betyr at hvis du mister barnet under graviditeten eller under fødsel så har du mulighet til å returnere vogn og bilstol med tilbehør, og få full refusjon. Fødselgarantien er gyldig fra kjøpet og opp til 14 dager etter termindato. Hvis du trenger å bruke fødselgarantien, trenger vi et sertifikat fra en lege. Garantien gjelder bare barnevogner og eventuelt tilbehør som er en del av en pakke eller et tilbud. Det gjelder derfor ikke individuelle kjøp av tilbehør eller andre varer.

Hvis du har oppfylt kravene, betaler Kjøpbarnevogn avgiften for returen.
Garanti på produktene 

Vi tilbyr en garanti på alle våre produkter, noe som betyr at vi garanterer funksjon i den angitte tiden. Garantiperioden er minst 2 år, med en utvidet garantiperiode for enkelte merker.
Stoffer, knapper, glidelåser, dekk og batterier har garanti i 1 år.



Reklamasjon

Det kan være trygt å vite at vi har lang erfaring med å løse reklamasjoner på distanse. Som kunde hos oss har du fem års reklamasjonsrett som gjelder fra kjøpsdato. Ved reklamasjon må du vise at produktet har en produksjonsfeil, dvs. ikke en feil som har oppstått på grunn av slitasje eller håndteringsfeil.
Husk også at det bare er personen som kjøpte varen direkte fra oss som kan påberope klagerett.
Hvis du får problemer med en vare du kjøpt fra oss, ta kontakt med oss: reklamation@kopbarnvagn.se 

Kontakt oss så snart som mulig etter du har oppdager feilen på produktet ditt. Rimelig tid vurderes som innen 2 måneder etter feil er oppdaget/bør være oppdaget. 
Vi prøver alltid å reparere eller erstatte varen i utgangspunktet. Noen ganger kan det hende vi må vente på reservedeler fra våre leverandører som er bestilt.
Hvis det er en enklere reparasjon, sender vi gjerne reservedelene til deg.

Hvis det innebærer en mer avansert reparasjon, eller hvis vi trenger å feilsøke produktet, booker vi returfrakt og utfører reparasjonen hos oss. Eller om mulig, sørger vi for at du får hjelp i ditt nærområde. Kontakt oss alltid før du gjør en avtale med et eksternt verksted, vi kan dessverre ikke betale for utgifter som ikke er avtalt og godkjent av oss på forhånd. 

Det er viktig at du kontakter oss så snart som mulig hvis du får problemer med produktet, slik at skadene ikke forverres.
En pågående klagesak avsluttes hvis vi ikke mottar noen tilbakemelding innen 14 dager. Hvis du trenger hjelp etter det, kan du opprette en ny reklamasjon hos oss og sende inn all informasjon på nytt.

Når du kontakter oss for en reklamasjon, ønsker vi at du oppgir følgende informasjon:

- Kvittering eller ordrenummer
- Beskriv feilen så detaljert som mulig
- Dersom klagen gjelder en barnevogn eller bilstol, trenger vi ha serie nummeret (finnes på f.eks rammen av barnevognen eller under fotstøtten/på undersiden av     bilstolen)
- I tilfelle synlige feil trenger vi et bilde eller en kort video av feilen
- Send informasjonen til reklamation@kopbarnvagn.se
Logg inn